Reklamation och retur
Retur /ångerrätt:
Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt när du handlar online enligt Distansavtalslagen. Ångerrätt gäller inte för företag.
Vid retur av produkt ska du fylla formuläret nedan:
- Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits.
- I vissa fall behöver vi bild på varan för att faställa varans /förpackningens skick.
- Förbetald Fraktsedel bifogas i svars mejlet.
- Returfrakt kostar 79kr /postpaket.
- Vid retur måste alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
- Bifoga alltid giltigt köpbevis. Lägg med kopia på följesedel/kvitto med returen.
- Returen ska returneras inom 10 dagar annars avslutas ärendet.
- Packa in varorna ordentligt, förslagsvis i samma emballage som ni mottagit varorna i.
Ångerrätten gäller inte om (se köpvilkoren):
- Du har använt produkten
- Eventuell plombering har brutits
- Förpackningen har brutits i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa produktens egenskaper och funktion.
- Anskaffnings varor
- Direktleveranser.
- Varor som tillverkats enligt kundens begäran. Nycklar, Lika låsning .
- Ångerrätten gäller inte heller om du inte har meddelat oss inom 14 dagar att du ångrat ditt köp
Har ni gjort ett felköp ? Returnera varan och lägg en ny beställning på varan du vill ha.
Reklamation:
Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 2 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. För att du ska kunna reklamera en vara ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Ett ursprungligt fel behöver inte nödvändigtvis visa sig direkt när du fått varan. Det kan vara ett ursprungligt fel även om det visar sig efter en viss tid.
Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe
Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi få in och undersöka produkten.
I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi rätt att debitera dig 250kr för undersökningskostnaden och fraktkostnader.
Låshus- Garantin gäller EJ om låshuset har öppnats.
*
Yale Doorman
Innan du reklamerar kontakta tillverkarens support
- Yale support Tryck här
*
Dormakaba dkey
Innan du reklamerar kontakta tillverkarens support
- Dormakaba support Tryck här
*
Secuyou
Innan du reklamerar kontakta tillverkarens support
- Secuyou support Tryck här
*
Instruktioner:
Denna instruktion gäller alla typer av reklamationer, Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i blanketten.
Beskriv felet på varan , även om ni har pratat med kundtjänst.
Observera att det är du som kund som ansvarar för att varorna kommer tillbaka till oss hela och oskadade, vi rekommenderar därför att du skickar varorna väl emballerade.
Skulle det visa sig att det inte är något fel på varan så kommer ni som kund bli debiterad på varan och 250kr för frakter och expeditions avgift.